ischlabehle

Alla inlägg under augusti 2010

Av ischlabehle - 26 augusti 2010 21:02

'
  
There Is A Hell, Believe Me I've Seen It
There Is A Heaven, Let's Keep It A Secret'

Av ischlabehle - 26 augusti 2010 19:25

DOT DOT CURVE
Behövs inge mer sagt, nya albumet (L)

Av ischlabehle - 24 augusti 2010 20:52





                                              Jag älskar dig.

But you're so hypnotizing
You got me laughing while i sing
You got me smiling in my sleep
And I can see this unraveling
And your love is where im falling
But please don't catch me

  

Av ischlabehle - 24 augusti 2010 20:28

Två dagar på gymnasiet, SP1A
känns ungefär som att börja om högstadiet, bara byta miljö.
Varför blir det jämt tjaffs, svartsjuka, nervositet när man väl blir kär i någon?

Jag ställer kärlek utan krav, vafan knulla med en annan tjej om jag inte duger.
usch ja jag är arg.

Just därför jag inte har bloggat, jag bloggar för att kunna bokföra viktiga texter till mig själv, och mitt huvud har varit i ett vilt såll det senaste dagarna och då kommer inte orden. De älskade orden.

Av ischlabehle - 17 augusti 2010 21:34

  

Skaparen till bilden; Jesper - brutal, blond och du älskar blod.

true blood, twilight, och alla andra vampyr relaterade filmer och serier har nog förstört mig haha!

Av ischlabehle - 17 augusti 2010 21:21

Dikt av Eeva Kilpi                                             
                    

Vi har inget skydd mot kärleken
inget skydd mot livet,
inget skydd mot döden,
inget skydd.
Så skyddslösa är vi.
Det ligger nästan något storslaget i det.

Av ischlabehle - 13 augusti 2010 23:51

  
du lämnade många hål efter dig. älskling

Av ischlabehle - 13 augusti 2010 23:32

Många ''kompisar'' vet att jag har en blogg, men ingen har läst den. En kille skrev förut och önskade att han fick vara tjej för en dag. Jag drog en dramatisk suck och tänkte på en komedi där tjejen vaknar upp med morgonstånd. Sen började jag riktigt fundera, som om smärtan i huvudet inte var nog. Vilket panik att vakna upp utan sin kropp. Hitta rätt, skulle jag vilja ha sex med en tjej på mina nya villkor som man? Eftersom jag inte säkert vet vad jag.. vill komma fram till så lämnar jag frågan till en annan gång. Men killen jag snackar med är smart, intelligent och det är fan ovanligt.

Jag har drömmar om författarskap ibland kan jag komma på såna tunga ämnen att skriva om att jag själv måste hålla mig tillbaka för att börja skriva nå nonsens bara för att början är genialisk. Jag kan inte slutföra saker, inte tankar, inte texter. Jag gräver så djupt att jag tillslut mår dåligt.

Vi har många namn: demoner, spöken, andar, monster med mera. Men vårat eget namn på oss själva är rädsla. Vi framkallar hårda hjärtslag, panik och tung andhämntning eller inga andetag alls. Vi är varelsen i mörkret, vi är grunden till natten och människors fobier som gjort dem mentalt sjuka. Vi älskar det, men vi vill också berätta vår historia hit. Hur vi blev rädslan.

Den där texten bara dök upp idag i huvudet när jag var i stallet och mockade, jaha låter spännande, men sen kommer den monotoma texten som tillslut dör och jag tappar intresset. shame on me

Ovido - Quiz & Flashcards