ischlabehle

Alla inlägg under juli 2010

Av ischlabehle - 24 juli 2010 21:22

I don't wanna hear, I don't wanna know
Please don't say you're sorry
I've heard it all before
And I can take care of myself

Av ischlabehle - 23 juli 2010 18:17

Drömstaden, inte för jag varit i så många städer, but still.. Mariefred. Så jäkla fint. Själv bor man i skogen, ja visst det är vid kusten men nere vid vattnet är det mest sly.. och badstränder. Den såkallade båthamnen är en övervuxen pir med några båtar och en bastu som ungdommarna har som samlingsplats. Finns inte ens en skylt dit ner. Om jag hade bestämt.. ;).

Den meningen har jag nog yttrat sen jag var liten. Det var nog därför jag i ettan efter att jag hört att man fick bestämma mycket när man var statsminister och min fröken frågade på utvecklingssamtalet vad jag skulle bli och jag sa just de. Bara ordet, smaka på det. Jag tycker man kan nästan vädra lite makt. Fast i det här mellanmjölk och demokratiska land (inge kritik mot demokratin, den är bra punkt slut) så finns det ändå en makt i att ha titeln, världens grejj efter prinsessa typ ju.

Men efter statsministerperioden, ville jag bli krigsofficer eller något annat tufft, springa omkring med skjutvapen. Känner mig inte så kvinnlig nu men håll ut. Jag är väldigt kort och med lite kamouflerade kläder och ett skjutvapen kanske skulle se lite mäktig ut ändå? sen att jag tittade väldigt mycket på star wars.. ja.

Sen kom erbjudande
-Vill du stå modell för mig på Lördag.. ja temat är blabla
-Vi behöver en modell på måndag kan du komma?
och så vidare, så märkte jag en sak, jävlar jag älskar att stå framför kameran. Nu vart det ju ingen solskenshistoria för jag hade inget utseende och kanske några enstaka för många kilon här och där, men kul är det!

menmen, plugga har alltid varit min styrka så hej och hå om jag inte är försvarasadvokat om några år :D

Av ischlabehle - 22 juli 2010 18:30

om man har samma stil dras man direkt till varandra.. eller?
När jag var, är fast inte på utsidan olik så pratade gärna alternativa människor med en. nu när man kanske inte sotar ner ögonen och ser ut som ett penntroldet känns hopplöst att kunna sitta och glo på en snygg svarthårig kille, dom tror ju att man blänger för man tycker dom är ful.
förrädiskt, samma sak med musiken. Bara för jag ser ut som jag gör och kanske, ja en och en annan david guetta låt går på spotify. Men att folk blir chockade när jag lyssnar på BMTH och andra scream band jag får en klump i magen. Dragen åt två håll blabla. Då måste jag ju vara lite speciell ändå haha.

Klart som fan att jag älskar tokio hotel, drömt på tyska, drömt om tom dygne runt och bara lyssnat på deras musik. Det var underbart.

Av ischlabehle - 16 juli 2010 21:29

min fina nya header gjord av en älskvärd vän, kommer göra att min anonymitet försvinner lika fort som någon jag känner ser bilderna på den. Den beskriver mig väldigt bra, speciellt min kärlek till yoda.

Blodröd cupcakesmet (L)
  

Av ischlabehle - 16 juli 2010 21:13

Jag har alltid viljat vara extrem, eller jag har alltid känt ett sug efter att få folk att titta snett på mig. Men att tupera håret, färga i galna färger, gå med ballonger och nallebjörnar på stan. Det är det som.. inte alls sticker ut. Enda gången i mitt liv jag känt mig lite annorlunda var när jag gick i ljuslila hår och med vanliga alternativt ''fjortis'' klädsel. Det var då folk reagerade. Speciellt en kväll då en kvinna kom fram till mig, i fyllan. Frågar hur i helvete jag kan se ut sådär i håret. Sådana gånger ler jag och känner nästan hur jag fattar tycke för kvinnan. Min syster som inte alls följer samma tankemönster ser rött och är på god väg att säga några väl valda ord innan jag hinner stoppa henne.

Men tillbaka till ämnet, att vara trygg i sina kläder hemma och utomhus är ett lotteri, hur lyckas man alltid se mycket snyggare ut i hallspegeln hemma men så fort man har stängt dörren känner man sig som ett levande miffo. Nu spårar jag ur det betänka ämnet men i brist på vettiga ord så får väl ordbajsandet fortsätta.
Någonting som älskar mig i vilka kläder jag än bär så är det humlor och getingar, fast eftersom jag alltid råkar sätta mig, slå, eller bara röra mig så dem måste bitas och stickas.. kanske de inte älskar mig. Bara för nån timme sen råka jag kliva på en humla så hon (varför är alltid humlor honor och getingar hanar, typiskt medelpad) bränner mig mellan lilltån och den.. tån brevid. Även att ett oidentifierbart djur bet mig två gånger i jumsken igår, förstår inte.

Av ischlabehle - 14 juli 2010 23:05

Fröken kiss ska få en egen header.

Hon är kärlekstörstande osymetrisk i smyg och en hjärna av denna världen. Nybadad med salt i håret och ett skratt från kvällens händelser. Allting är som vanligt med andra ord. Hon gillar även att skriva i tredjeperson i ett försök att få det att låta som att det inte är hon själv som är tråkig, utan bara hennes ointressnta vän. Skitsnack.

jag har en kille, men vet inte vart jag lagt den.

Ovido - Quiz & Flashcards