ischlabehle

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

personlig stil eller bara mainstream?

Av ischlabehle - 16 juli 2010 21:13

Jag har alltid viljat vara extrem, eller jag har alltid känt ett sug efter att få folk att titta snett på mig. Men att tupera håret, färga i galna färger, gå med ballonger och nallebjörnar på stan. Det är det som.. inte alls sticker ut. Enda gången i mitt liv jag känt mig lite annorlunda var när jag gick i ljuslila hår och med vanliga alternativt ''fjortis'' klädsel. Det var då folk reagerade. Speciellt en kväll då en kvinna kom fram till mig, i fyllan. Frågar hur i helvete jag kan se ut sådär i håret. Sådana gånger ler jag och känner nästan hur jag fattar tycke för kvinnan. Min syster som inte alls följer samma tankemönster ser rött och är på god väg att säga några väl valda ord innan jag hinner stoppa henne.

Men tillbaka till ämnet, att vara trygg i sina kläder hemma och utomhus är ett lotteri, hur lyckas man alltid se mycket snyggare ut i hallspegeln hemma men så fort man har stängt dörren känner man sig som ett levande miffo. Nu spårar jag ur det betänka ämnet men i brist på vettiga ord så får väl ordbajsandet fortsätta.
Någonting som älskar mig i vilka kläder jag än bär så är det humlor och getingar, fast eftersom jag alltid råkar sätta mig, slå, eller bara röra mig så dem måste bitas och stickas.. kanske de inte älskar mig. Bara för nån timme sen råka jag kliva på en humla så hon (varför är alltid humlor honor och getingar hanar, typiskt medelpad) bränner mig mellan lilltån och den.. tån brevid. Även att ett oidentifierbart djur bet mig två gånger i jumsken igår, förstår inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ischlabehle - 12 mars 2014 11:12

Positivismen - Strävan efter absolut kunskapOm man rensar bort allt man trott sig veta, men som man egentligen inte vet, då får man kvar en kärna av säker kunskap, "hårda fakta". På denna säkra grund kan man sedan bygga upp vetenskapen. All "kunskap"...

Av ischlabehle - 15 maj 2012 19:31


Everybody broken promise that I ever fucking made   Is adding to the complex that is driving me insane.         ...

Av ischlabehle - 23 februari 2012 12:17

Du är jäkligt finOch jag gillar att du ler när jag säger nånting smartSom om jag faktiskt gjorde nån skillnadOch du har ganska bra smakLite Clash och så nåt med Ebba GrönDu har småcharmigt stökigt, gör helt okej crêpesMen en gnutta för mycket av röke...

Av ischlabehle - 23 november 2011 21:00

Inte bara en klump i magenutan 23 Känns som om jag svalt fel  ...

Av ischlabehle - 9 november 2011 21:33

SOM ROSOR&SOM BLÅSOR&SOM SOMDIG 

Ovido - Quiz & Flashcards