ischlabehle

Alla inlägg under maj 2011

&

Av ischlabehle - 15 maj 2011 16:00

 

Av ischlabehle - 12 maj 2011 22:08

  jag är redo redo redo redo

Av ischlabehle - 7 maj 2011 22:04

Hur långt orkar vi springa om vi har satt upp ett mål?
för jag är rädd att jag ledsnar på dig efter halva tiden
det blir ofta så
att jag ledsnar på någon, speciellt såna som dig
så snälla, håll i mig hårt
för jag kommer ångra att jag gav upp sen
för du är nog det bästa som hänt mig

Av ischlabehle - 7 maj 2011 01:01

  

jag är så beroende av dina handlingar att jag lyfter från dammet.

Av ischlabehle - 7 maj 2011 00:30

tre hus, fem barn, sju hundrar. Tusen år härifrån

Av ischlabehle - 3 maj 2011 22:21

Vi är i ditt rum
Eller nej
Jag är i ditt rum
med blodiga händer och verktyg
halva köket runt fötterna
och du
liggandes som ett sönderslitet klädesplagg
I mörkret

Mörkret suger inte upp dig


Du var mitt ljus
Ikeas konservöppnare
Öppnade dig för mig
visade mig din svaga låga
och jag blev rädd, rädd för döden

Av ischlabehle - 3 maj 2011 20:10

  
hörde ditt namn, de berättade en sak om dig
hur de än tröstar tror jag inte det räddar mig
från vårat förflutna

Ovido - Quiz & Flashcards